Zaterdag 17 september Madrid + zondag 18 september naar Tres Cantos 28,5 km

18 september 2022 - Tres Cantos, Spanje

Zaterdag natuurlijk eerst uitgeslapen! Daarna op pad naar museum Reina Sofia, we stonden in de rij voor tickets te kopen toen we zagen dat 65+ gratis het museum mocht bezoeken, dat is een meevaller! We zijn begonnen met Picasso, toen we de Camino de Norte liepen kwamen we door Guernica waar een betonnen schilderij/monument staat over de Spaanse burgeroorlog in Guernica, Picasso heeft dit ook geschilderd en dat schilderij wilden we graag zien. We vonden het Reina Sofia mooier dan het Prado museum. Later die dag nog een historische bustocht door Madrid gemaakt, wat een drukte in deze stad.

Zondag, om half acht in het donker vertrokken . Na een half uur gelopen te hebben zijn we gaan ontbijten . Nadat we 200 meter weg waren ontdekte ik Ria dat ik mijn stokken had laten staan. Henk is snel terug gelopen om ze te halen, hopelijk vergeet ik ze niet meer. Het was ongeveer 7 kilometer om de stad uit te komen ,ook nog veel vals plat. We liepen langs een kiosk waarvan de eigenaar buen Camino riep en even een praatje maakte met ons, een duidelijke caminofan. Bij een taxistandplaats vroegen we welke straat we moesten hebben, hier, zeiden ze, nog iets verder is het busstation. Toen we vertelden dat we geen bus nodig hadden en te voet liepen begonnen ze hard te lachen. Ze wisten niks van Camino Madrid af. Na 14 km was er geen bebouwing meer, alleen maar een dorre vlakte. Het was erg heet en om 17.00uur kwamen we heel erg moe aan in het hotel.

1. Tila:
    18 september 2022
    H&R.Jullie Camino is begonnen.De eerste dag al meteen vroeg op pad.En weer vanalles meegemaakt.Fijn die verhalen en zelfs cultuur en foto's.Er volgen er nog veel meer.Na een warme dag is het dadelijk hopelijk goed slapen.gr.t
  2. Nellie Janssen:
    18 september 2022
    He, dat is goed om van jullie te horen.
    Fijn dat de eerste dag erop zit. En geen stokken meer vergeten.
    Ik wens jullie een top camino. Meld me we moeten zo over stappen in Dusseldorf. Nuon camino.
  3. René en Elly:
    18 september 2022
    Bon camino, Toy toy toy, geniet er van
  4. Mevr.M.C.Frielink-Kremers:
    18 september 2022
    Het begin is dus gemaakt en hoe. Al meteen het e.e.a.meegemaakt en ervaren. Is het daar smorgens nog zo vroeg donker?
    Slaap.lekker en.morgen er weer tegenaan!
    Goede wandeltocht!