León 21 km

4 oktober 2022 - León, Spanje

Om twintig voor 8 vertrokken. Het was nog donker. We waren weer niet de enigsten, van alle kanten kwamen de pelgrims. Na ongeveer 6 km kwamen we bij een heel leuke pauzeplek, het leek op een schuurtje met overdekt terras. We werden bediend door een dame die vertelde dat zij alles zelf maakte. De cakejes, chocolade koeken, haar heerlijke tomaten kwamen uit eigen tuin. Het was heel sfeervol, een echt leuke pauzeplek. Nu verder, op naar ons einddoel León!De route loopt zo’n beetje parallel aan de autobaan richting León, vaak over grind- of keienpaden. Het schoot goed op en tegen twaalven zagen we in de verte León al liggen. Een erg grote stad. We volgden de markering door de stad tot we bij een leuk cafetaria 2 cola dronken. We kregen er croquetten en warme aardappelen in een heerlijke saus bij. Nu zitten we in een hotel dat 1 km van het centrum ligt maar wel pal naast het busstation, dit hebben we bewust zo gekozen omdat we morgenvroeg met de bus naar Porto vertrekken. In Porto gaan we altijd naar hetzelfde hotel, het ligt bijna aan de Camino Portugues. Vrijdagmiddag vliegen we naar huis dus we hebben nog tijd om een paar kilometer op de Portugues te lopen 🚶🚶‍♀️en wat te lopen door de stad.

We hebben genoten van een paar dagen Madrid,  ondanks het vaak zoeken naar een slaapplaats was deze Camino Madrid de moeite waard! Als je daarna op de drukke Camino Frances loopt ga je achteraf de rust waarderen van de Camino Madrid. We hebben totaal  zo’ n 400 km gelopen. Straks gaan we nog naar het centrum van León, nog even naar de bijzondere kathedraal . Alles is gelukkig goed verlopen. En dan vrijdag naar huis dat vinden we beiden ook weer fijn!

Leuk dat jullie “ meegelopen “ zijn met ons!
Bedankt hiervoor!!
Tot ziens en groetjes Henk en Ria

1. Tila:
    RIA&Henk.Super gedaan!!
    Dank je wel dat ik mocht ,meelopen,.Nog even rustig genieten van León en Porto en dan vrijdag weer goed thuis.Wat gaat de tijd toch snel.Voor jul.met nw ervaringen en mooie herinneringen.Gelukkig dan ook weer gezond en wel in Munstergeleen.Tot ziens tila
  2. René en Elly:
    4 oktober 2022
    Knap gedaan en welkom terug in Limburg
  3. KH Hoving:
    4 oktober 2022
    Geweldig knap van jullie 400 km gewandeld .Goede reis naar huis !! En tot ziens .gr Henk en Sienie.
  4. Cynthia:
    4 oktober 2022
    Ich hub weer genoate van de verhoale, chapeau alweer! Geneet noch van de litste paar daag en tot gauw weer. Gooi reis😘🥳
  5. E peters .:
    4 oktober 2022
    Hoi hoi ria en henk wat een leuke ervaring mer 400 km inde bein ben ich auch meug wel lekker smikkelen daar heerlijk geniet mer van de schoane stad en hotel hie is het 18 20 graden auch werm gooie reis terug vriedig tot goonsdig dan adio,s adio,s hoi hoi
  6. WF:
    4 oktober 2022
    Proficiat broer en schone zus. En tot gauw.

Wim.
  7. KH Hoving:
    4 oktober 2022
    Een hele prestatie 400 km lopen,met mooie herinneringen. Goede reis naar huis .Tot ziens Henk en Sienie
  8. Willy:
    4 oktober 2022
    Ria en Henk, geniet van deze dagen in Leon en Porto, nu even niets te hoeven is ook lekker en een goede reis naar huis 🏡🙋‍♀️
  9. Ria Hurkxkens:
    4 oktober 2022
    Hoi Henk en Ria. Leuk, dat we met jullie mochten meelopen. Fijne dagen nog en goede terugreis. Daarna: Welkom terug in Limburg.