El Burgo Ranero 19 km

2 oktober 2022 - El Burgo Ranero, Spanje

Gisteravond met een rondje lopen kwamen we Jesus tegen, kom samen eentje drinken vroeg hij. Hij is een nette leuke man en het bleek dat hij al 76 jaar was. We namen afscheid en ik(Ria) kreeg een Camino armbandje van hem. Vanmorgen tijdens het ontbijt stond hij opeens bij ons om afscheid te nemen. Hij logeerde in de herberg tegenover ons hotel. Erg leuk! We zullen hem waarschijnlijk nooit meer zien. Om half negen gingen  we op weg. We hadden tijd genoeg want het was een korte etappe. We zitten nu op de zeer populaire “Camino Frances”,de meest belopen Camino naar Santiago. Overal zagen we pelgrims, wat een verschil met de Camino Madrid. Na 10 km kwamen we in het eerste dorpje, waar we koffie dronken met tortilla en wat brood. Even later troffen we het Australisch koppel, die ook de Camino Madrid hadden gelopen. Dat hadden we niet meer verwacht, dus dat was wel erg leuk. Nog even wat foto’s genomen en toen weer verder, nog zo’n 8 km te gaan. Het pad liep langs een weg, even verder was de autoweg en het spoor. Nu dachten we, ja de Camino Madrid was eentonig maar zonder drukte van auto’s! We slapen in een net hotel bij de autoweg, er zijn 10 kamers en tot nu toe al 5 bezet met pelgrims.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl