Valdestillas 18 km

25 september 2022 - Valdestillas, Spanje

Hallo allemaal, Ik Ria heb in ieder geval slecht geslapen met boven mij Henk en naast mij een Japanner en aan de andere kant een Amerikaan. Het was koud vanmorgen!! Vandaag kozen we voor een kortere wandeldag omdat we wilden overnachten in een hostal in Valdestillas. Om half 9 stonden we bij het café voor het ontbijt, maar helaas alles was nog dicht. De Amerikaanse pelgrim stond er ook al. Dus dan maar op pad zonder ontbijt, maar gelukkig hadden  we nog broodjes bij ons. De route voerde hoofdzakelijk over zandpaden door bossen of langs agrarische weilanden. Geen huizen, geen mensen, alleen maar eindeloze paden. Na 13 km kwamen we bij een grote picknickplaats met zelfs enkele grote barbecues. Er lag helaas geen lekker kippetje op😀. Dus hier maar onze proviand aangebroken. Na een uur kwamen we aan in ons hostal, en men vroeg ons meteen of we ook wilden eten. Dus even laten zaten we aan de “Platos combinados ”. Lomo, huevos Fritos, salada y patates, varkenslapje,gebakken ei, sla en frites.  Het smaakte prima samen met wat wijn en bier. (Het lijkt wel vakantie…..) even later kwam de Amerikaanse pelgrim ook binnen en  iets later 2 Australische pelgrims die we hadden gezien in Coca twee dagen geleden. Zij willen niet in herbergen slapen en lopen van de route af voor een hostal om te overnachten. Nu heerlijk gedoucht , want in de herberg hebben we ons niet verzorgd , brrr, maar zo vuil waren we niet🤣.Nu een eigen kamer met douche , wat een luxe! En vannacht slapen zonder gesnurk van anderen ( alleen  het gesnurk van Henk) , niet in een slaapzak maar in een gewoon bed! Worden we te oud ??

1. Willy:
    25 september 2022
    Ik lees dat het af- toe goed bevalt, alleen ontbreekt het aan een goede slaapplaats en lekker eten, maar dat halen jullie op het eind maar in, verder nog veel plezier met jullie avontuur.
  2. Ben:
    26 september 2022
    Het gaat goed met jullie. Dat is allemaal vol te houden. Ben maar blij dat je daar bent, want hier gaat het de hele week regenen.
    Groetjes Ben