Van Segovia naar Santa Maria la real de Nieva

22 september 2022 - Santa María la Real de Nieva, Spanje

Gisteravond nog contact gehad met een casa rural in Santa Maria, ze hadden een kamer voor ons wat een  geruststelling is. Dus vanmorgen naar de taxistandplaats en ons naar Los Huertos laten brengen dat ongeveer 12 km verder lag. We zagen meteen waar we uit de taxi stapten de pijlen dus het lopen kon beginnen. Lekker vlak en mooi pad, het pad was vroeger een spoorlijn geweest en bij opheffen van de lijn hebben ze een fiets/wandelpad ervan gemaakt. We hadden nog niet ontbeten dus bij het eerste dorpje genaamd Añe waar we langs kwamen dachten we te ontbijten. Nou, ik wilde schrijven dat we geen kip hebben gezien maar dat klopt niet, kippen wel gezien maar geen een menselijk wezen. Gelukkig was er langs ons pad een mooie picknicktafel. Op naar het volgende dorp Pinilla Ambroz, daar waren nog minder huizen, een paar bewoond en de rest stond leeg. Er was wel een plein waar we even gerust hebben, Plaza Mayor. Ondertussen was het weer zeker 27 graden en we liepen door het open veld. We hadden onze petten en Henk’s buf  nat gemaakt voor iets koelte. Ik Ria heb een cobbersjaal om, er zitten ijskristallen in die opzwellen en koel blijven met warmte. We zitten nu in een casa rural, we hebben en zitten nu op een groot balkon waar 3 kamers op uit komen , maar wij zijn alleen hier dus lekker rustig!  Al met al was het een fijne maar warme wandeldag!

1. Tila:
    22 september 2022
    Hoi R&H.Het was dus weer een fijne,maar warme dag.Het blijft leuk jullie te volgen.Buen Camino.lieve grt.
  2. René en Elly:
    23 september 2022
    Wat een uitgestrektheid, hier word je helemaal op jezelf teruggeworpen, ik kijk wel iedere dag uit naar jullie verhaal.
  3. Piet en Bertie.:
    23 september 2022
    In ieder geval maken jullie genoeg mee. De hoge temperatuur is wel prettig, beter dan constante regen buien. Maar ja, je moet wel vele kilometers lopen. Belangrijk is dat jullie het naar je zin hebt. We hebben leuke verhalen gelezen. Veel plezier bij de voortzetting van de Camino.
  4. E peters .:
    23 september 2022
    Hoi ria en henk nou jullie moeten afzien met die warmte en dan k m in de benen onbewoond eiland en verlaten ziet het er uit wel aparte foto,s we wensen jullie nog veel wandel plezier adios.s amigo.s groeten oet gelaen