Naar Segovia 15 kilometer!

21 september 2022 - Segovia, Spanje

Vanmorgen zonder ontbijt vertrokken want het hotel had een vrije dag. Eerst maar eens naar het station gelopen voor tickets. Gelukkig verliep dat allemaal goed, twee tickets voor €7.60 pensionadoprijs! De trein ging pas om 12.30uur. Op naar de stationsrestauratie waar we alleen  koffie dronken want te eten was er nog niks zei de man achter de bar met een nors gezicht, ochtendhumeur misschien 🤔.Dus weer terug het dorp in ongeveer kwartiertje lopen, gelukkig vonden we daar een bar waar we een broodje konden eten. Op ons gemakje weer terug gelopen naar het station waar we Carolien uit Rotterdam troffen die ook had besloten om met de trein naar Segovia te gaan, zij vond het ook te ver en te warm. Even voor de trein vertrok nog gebabbeld met Mexicanen die hier op vakantie waren. Eindelijk vertrok de trein maar na zo’n kilometer stopte hij, stond een half uur stil waarop een stem door de luidspreker zei dat er een accident was. De machinist liep naar de andere kant van de trein en zei we gaan terug. Uiteindelijk anderhalf uur na onze geplande vertrektijd vertrokken we ,op naar Segovia! Segovia is een mooie stad., maar wij zijn voorbereidingen aan het treffen voor morgen, de route is 33 km dat is ons te ver, op de helft is geen slaapplaats en een dorp verder is ook de herberg gesloten.  Veel herbergen op deze route zijn gesloten. We zijn naar het busstation gelopen maar daar werden we steeds verwezen naar een ander loket…..uiteindelijk niks bus. Maar dat zal de caminopret niet drukken we zien wel hoe we dat oplossen.

1. Mevr.M.C.Frielink-Kremers:
    21 september 2022
    Het lijkt echt wel een bedevaartsrels!
    Maar dat redden jullie wel.succes.
  2. Mieke Jeurissen:
    21 september 2022
    Het echte Camino gevoel is vast aanwezig door alle mooie situaties die zich voor doen, maar ook de “ ongemakken” die zich onverwacht aan dienen!!
    Als doorgewinterde Camino gangers, laten jullie je niet snel van de wijs brengen.
    Buen Camino, met lieve groet,
    Herman. Mieke.
  3. KH Hoving:
    21 september 2022
    Jammer dat het wat tegen loopt, maar deze puzzel lossen jullie ook wel weer op .Veel succes.