Coca 24 km

23 september 2022 - Coca, Spanje

Omdat wij in eerste instantie geen slaapplaats konden vinden in Coca, wilden we na 13 km overnachten in Nava de la Asunción, waar we terecht konden in een herberg. Maar we hadden geluk, Ria kreeg vanmorgen contact met een mevrouw die haar hele huis verhuurde. Na lang praten en een beetje emotie, lukte het Ria om haar zo ver te krijgen, dat ze ons een kamer wilde verhuren. Dus, de mensen van de herberg afgebeld en op naar Coca. Het werd een mooie route, we liepen veel door bosrijk gebied met vaak best moeilijk begaanbare zandpaden, Gelukkig was het droog want als dit zand nat wordt blijft het plakken en ben je 4 cm groter. 😀Bijna overal werd van de naaldbomen de hars opgevangen. Na 13 km kwamen we in Nava de la Asunción waar een groot feest aan de gang was. Een muziekkorps met allerlei feestgangers trok door de straten.( of was dit voor ons?) Mensen vertelden ons dat er in de na middag stieren door de straten zouden lopen, zoals dat ook in Pamplona gebeurt, maar dan kleinschaliger. Het feest is ter ere van Monte Cristo, velen dragen witte shirts met een rode sjaaltje. Nu zitten we in het grote huis te genieten van koffie en een heerlijk stuk cake wat de mevrouw voor ons gebakken heeft!

1. KH Hoving:
    23 september 2022
    Zo zie je maar weer na dagen wat een beetje tegen zit ,heb je weer geluk .Leuk om ook door een feestelijke dorp te wandelen .Fijne avond en morgen een fijne wandeling met nieuwe belevenissen.
  2. Ria Hurkxkens:
    23 september 2022
    Leuk om jullie te volgen. Fijne dag weer morgen.