Peñaflor de Hornija 22 km

27 september 2022 - Peñaflor de Hornija, Spanje

Omdat we vanavond in een herberg moesten slapen, hadden we ons voorgenomen om op tijd te vertrekken, zodat we in de herberg een goed plekje konden uitzoeken. Om 7 uur zaten we dus al in de ontbijtzaal van het hotel. We kregen jus d’orange, koffie met toast, waarop we tomatensaus konden smeren. Om kwart voor 8 stonden we buiten, klaar voor de tocht. Een enkele heuvel moesten we trotseren maar voor de rest verliep de route vrij vlak over kiezelpaden. Na7 km kwamen we in het eerste dorp waar we koffie met wat cake namen. Het was pas 10 uur en het liep lekker,  op naar het volgende dorp, welk wederom 7 km verderop lag. Wat een uitgestrekt gebied. Eindeloze paden tussen korenvelden waar de oogst reeds binnengehaald was. Hier kom je niets en niemand tegen. Om 12 uur waren we in Wamba, onze volgende pauzeplek. Weer koffie, nu met stokbrood belegd met serano ham. ( boccadillo  con jamon). Nu op naar Peñaflor de Hornija dat we al in de verte zagen liggen en dat maar niet dichterbij kwam☺️, maar uiteindelijk na een stuk omlaag lopen, gingen we langzaam weer omhoog het dorp in, pfffff, waar we om 14 uur arriveerden. We waren het eerste in de herberg waar twee kamers waren, een met een stapelbed en twee gewone bedden waar wij meteen beslag op legden. Als er nog meerdere pelgrims komen zouden die in de andere kamer kunnen slapen. Inmiddels is het half vier en er zijn nog geen anderen gearriveerd! Verhaaltje en foto’s erop zetten en dan lopen we naar de bar waar men ook iets te eten zou krijgen/kopen.

1. Charles:
    heel apart dit landschap
  2. Tila:
    27 september 2022
    Je moet er iets voor over hebben,maar dan heb je ook wat.(Slapen jul.toch alleen)Het is een erg rustige camino !!!lieve grt.
  3. Ria Hurkxkens:
    Wat een leuke beelden.... 😀
  4. Ria Hurkxkens:
    Wat een leuke beelden..... 😀
  5. KH Hoving:
    27 september 2022
    Aparte dingen komen jullie onderweg tegen .Zo te zien in een nette slaap ruimte .
    Morgen weer een fijne wandeling met goed weer ,hier hebben we al herfst met regen .gr
  6. Piet en Bertie.:
    28 september 2022
    Lijkt me erg rustgevend, zo zonder veel mensen tegen te komen. Lekker in een bed naast elkaar te slapen.
    Geniet van jullie camino. Volhouden.
    Groetjes Piet en Bertie