Medina de Rioseco 25 km

28 september 2022 - Medina de Rioseco, Spanje

Nog even terug naar gistermiddag. We waren als eerste in de albergue, en dachten, hier komt niemand meer. Het was al voorbij 3 uur. Dan ging opeens de bel. Staat een echtpaar voor de deur. Hello…kom in verwelkomde Henk hen. Were are you from? Het waren Russen. Even later kwam nog een Japanner en tot slot Jesus, de Spanjaard, hem hadden we al eerder ontmoet. De albergue had 3 kamers, en gelukkig kwam er niemand meer bij ons erbij. Ria kreeg het er al benauwd van. Toen we om 7 uur opstonden, branddde al overal licht en de Russen waren de eerste die de albergue verlieten, daarna de Japanner en toen wij. De Spanjaard was de laatste. Het begin van de route trakteerde ons op een pittige klim, waarna we op een plateauvlakte kwamen waar de wind behoorlijk tekeer ging. We zaten op ongeveer 900 meter. Het landschap voor ons was bezaaid met honderden windmolens. Ongelooflijk! Hier sjouwden  we uren door heen. Na 10 km kwamen we in de eerste pauzeplaats waar we in een bar koffie met boccadillos namen. Het was nu half 11 en nu op naar de volgende plaats, weer 10 km verder. Daar aangekomen was het café dicht en de Russen en de Spanjaard waren er ook. We namen foto’s en dat was best leuk. Ja is in het Russisch “da” en nee is “ njet”, dat hebben ze ons geleerd. Het waren overigens best aardige lui, die Russen. Voor morgen is het overnachten weer een probleem ……geen slaapplaats, alles bezet. De eerst volgende vrije slaapplaats is op 30.7 km. Oplossing, morgenvroeg een taxi voor 7 kilometer en dan zijn de problemen voor morgen opgelost!😀😀

1. Willy:
    29 september 2022
    Hallo Ria en Henk, zo maak je wel wat mee, ik vind het knap van jullie en kan Ria haar angst voorstellen, stel dat er een paar vreemde mannen bij je op de kamer komen slapen 🤨 Nog veel plezier! 🙋‍♀️