Villalón de Campos 20 + 10 km

29 september 2022 - Villalón de Campos, Spanje

Het was een heel koude wind vandaag! Omdat de afstand tot onze volgende overnachtingsplek te groot was, hadden we besloten de eerste 10 km per taxi te overbruggen, waarna we zelf nog maar 20 km hoefden te lopen. Om 8 uur stonden we buiten bij ons hotel op de taxi te wachten. Hij kwam om half 9, prima. Hij bracht ons naar Tamariz de Campos, waar onze tocht van 20 km begon. Na zo’n 5 km kwamen we in Moral de Reina waar we hoopten te kunnen ontbijten.. een vriendelijke man vertelde ons dat de bar gesloten was, maar hij nodigde ons uit in zijn huis voor koffie en cake. We namen zijn aanbod aan en even later zaten we in zijn huis aan de koffie en hij warmde voor ons een croissant belegd met kaas. Nou dat smaakte prima. Dankjewel Walter voor zo’n vriendelijke ontvangst! Nu verder naar Cuenca de Campos, onze volgende pauzeplek na ongeveer 10 km.  Daar aangekomen zagen we dat de bar ook hostal la Tata was , die we gisteren gebeld hadden en geen plaats meer had voor ons.Toen we na de koffiepauze vertrokken kwamen juist de Australiërs aan. Zij hadden niet de caminoroute gelopen maar om in te korten over de gewone weg. Ook zij slapen in Villalón de Campos. Vanaf de pauzeplek moesten we nog 5 km lopen , in de verte werd het steeds donkerder. We hebben de pas erin gezet maar 100 meter voor het hotel begon het te kletteren en werden we toch nog nat. Eerst maar eens een kopje koffie gedronken en toen naar de kamer met bubbelbad……nee hoor, wij hebben niet gebubbeld maar gewoon gedoucht! En nu  gaan we even niksen! Morgen is weer zo’n rare overnachting denken we, telefonisch gereserveerd, je verstaat het vaak moeilijk omdat ze snel praten, we wachten af!😀🚶🚶‍♀️

1. René en Elly:
    29 september 2022
    Nou het overnachten blijft deze reis met hobbels maar gelukkig blijft het toch steeds lukken.
  2. Ria Hurkxkens:
    29 september 2022
    Het ziet er inderdaad steeds dreigender uit. Gelukkig waren jullie snel op de eindbestemming en hoefden jullie niet lang in natte spullen te lopen. En dan smaakt die koffie extra lekker.
  3. Elly Delrock-Lewis:
    30 september 2022
    Vanmorgen al je verhalen achter elkaar gelezen. Wat een avontuur en wat een energie hebben jullie. Heerlijk om samen dit avontuur te beleven. En veel ontberingen aan te kunnen en leuk te vinden. Maar ook de stilte en niet te vergeten het weer. Ik ben geen luxe poppetje maar als ik dit lees ben ik dit zeker weten wel.