Cercedilla 20,5 km

20 september 2022 - Cercedilla, Spanje

Gisteren hebben we onderweg nog een pelgrim ontmoet, de Spanjaard Jesus. In het restaurant waar we gingen eten was hij ook en nog een pelgrim de Nederlandse Carolien uit Rotterdam. De wandeling van vandaag was een hele mooie. We liepen  aan de voet van de Siërra de Guadarrama en hadden  prachtige uitzichten. Na 7,5 km kwamen we in Mataelpino waar we pauzeerden met ijskoude Cola, heerlijk want door de inspanningen lijk je soms uitgedroogd. Onze volgende stop is weer na 7,5 km en je merkt dat de paden beginnen te stijgen. Het is soms echt puffen. Aangekomen in Navacerrada, weer Cola en nu met tortilla erbij. Daarna was het schrikken, om de bocht van het terras liep de camino en die liep stijl omhoog. Jammer want na een paar minuten voel je niks meer van de terrasrust. Maar goed om 15.00 uur waren we in ons hotel met restaurant  dus hier kunnen we ook vanavond eten. Morgen is de route naar Segovia meer dan 30 kilometer, de eerste 8 kilometer stijgen van 1200 naar 1800 meter, daarna nog 22 km. omlaag. Ze waarschuwen voor deze route dat je genoeg eten en drinken bij je moet hebben omdat onderweg niks te krijgen is. Ook wordt aangeraden om niet alleen te lopen, dus….wij overwegen om morgen de trein naar Segovia,te nemen,  we nemen geen risico .

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ria Hurkxkens:
    20 september 2022
    Hoi Ria en Henk. Ik heb jullie blog adres gekregen van Ger. Leuk om jullie te volgen!!! Buen Camino vanuit Roermond
  2. René en Elly:
    20 september 2022
    Lijkt me een wijs besluit om de trein de nemen morgen, jullie hebben toch al 3 dagen van flink wat km erop zitten.
  3. Tila:
    20 september 2022
    Dat was na een mooie tocht,een echte pelgrimstocht vandaag!!puf puf.Prima besluit om morgen de trein te nemen.Er komen nog meer dagen.f.avond.Leuk wéér een andere dag morgen.
  4. Charles:
    21 september 2022
    Leuk om jullie belevenissen en avontuur te volgen. Erg knap wat jullie doen.