Naar Madrid!

16 september 2022 - Madrid, Spanje

Om half twaalf vertrokken we gepakt en gezakt. We hadden van Ryanair een bericht gekregen dat we wegens drukte door te weinig beveiliging op tijd op het vliegveld moesten zijn, dus we waren ruim op tijd vertrokken.  Na zo’n 10 minuten op het station te wachten klonk er door de luidsprekers dat onze trein niet reed, een half uur later kwam de volgende trein naar Sittard. Daarna ging alles goed, trein naar Eindhoven en dan de bus naar de airport. Daar aangekomen wisten we niet wat we zagen, een heel lange rij stond er buiten te wachten, schiphol toestanden! We moesten in de rij aansluiten maar na zo’n 30 meter stond er een bord waarop stond dat je eerst de bagage moest inchecken om vervolgens weer achteraan te sluiten. Het vliegtuig vertrok met een half uur vertraging, we waren om 20.00uur in Madrid airport. Deze is heel groot , naar de metro was het een half uur lopen maar daar werden we goed geholpen bij het ticketapparaat. We moesten 3 keer overstappen, de laatste metro ging naar het centrum dus die was zo vol dat we er maar juist bij konden. In de metro dragen de meeste mensen een mondkapje. Het hotel viel wat tegen, anders dan op de foto ,maar ja het is wel schoon, maar het ligt in het centrum. Ongelooflijk wat een drukte en een vertier. We genoten van een paar glaasjes bier en wijn en de heerlijke tapas hapjes. Vandaag gaan we kijken of we het startpunt van onze camino kunnen vinden.